Oldal kiválasztása

Ma a légzés világába kalauzollak Titeket.

Az Anuloma Vilom Pranayama a hatha jógához kapcsolódó népszerű légzőgyakorlat, amelyet az elme és a test megnyugtatására, energetizálására használnak. Magyarul váltott orrlyukú légzésként ismerjük. Ezt a gyakorlatot mély belégzéssel és kilégzéssel végezhetjük, miközben ujjaink segítségével váltogatjuk a jobb és a bal orrlyukat.

Ezt a pránájámát nagyon egyszerű végrehajtani, és számos előnye van:

  • Stresszcsökkentés:
    E gyakorlat elvégzésével csökkenthetjük a stresszt, és ezzel javíthatjuk a szervezet általános teljesítményét. Ez segít nekünk abban is, hogy távol tartsuk az olyan betegségeket, mint a depresszió és a szorongás. Még az agyunk működése is javul, ami segít: megelőzni a neurológiai rendellenességeket, csökkenti a fejfájást/migrént, a harag kezelését, javítja az alvás minőségét, stresszmentes életet.
  • Fenntartja a vérnyomást:
    A vérkeringés kritikus fontosságú a testrészek és a stabil elme fenntartásához. A pránájáma fenntartja a vérnyomást, és tisztítja az ereket és az idegeket az egész testben. A vérnyomással járó betegségeket, például a szív elzáródását és a cukorbetegséget is jevíthatja.
  • Egészségesen tartja a szívet:
    Az Anuloma viloma javítja a szív teljesítményét azáltal, hogy biztosítja a vér megtisztított és zavartalan áramlását. Megakadályozza az artériák elzáródását is, így az artériák tisztábbak maradnak, javítja a véráramlást, és megvéd minket a szívrohamtól vagy a szívmegállástól. Emellett a patogén koleszterin, a HDL (High-Density Lipoprotein) és az LDL (Low-Density Lipoprotein) is elfogadható szinten tartja.
    Állandó gyakorlása tartósan leviszi a pulzusszámot.
  • Elősegíti az általános jó közérzetet
    Ez a mélylégzéses gyakorlat fenntartja a szervek egészségesét, és a külső szépséget is életben tartja. Aktiválja a szöveteket és újra energiával tölti fel a testet, hogy fokozza a frissességet és elűzze a fásultságot. Érzelmileg is felemel minket, és arra sarkall, hogy pozitívak legyünk, és egészséges legyen az arcunk ragyogása.
  • Javítja az emésztést
    A szabályozott légzés megvéd minket a gyomorfertőzésektől, székrekedési problémáktól és más betegségektől. Erősíti az emésztőrendszer működését, és segíthet a túlsúly és az elhízási zavarok csökkentésében is. Ehhez természetes és jó minőségű ételekre van szükség, amelyek nemcsak az emésztést javítják, hanem pozitív energiát is átitatnak.
  • Csökkenti az arcüregproblémákat és a horkolást.
    Az állandó légzés megszünteti az orrlyukakban lévő dugulásokat, és biztosítja a szervezet oxigénellátásának zavartalan áramlását. Az olyan problémák, mint az orrmelléküregek és a horkolás ezt követően tisztulnának, és javulna az alvás minősége. Emellett segít az immunrendszer erősítésében és az olyan vírusok, mint a nátha és a köhögés elleni küzdelemben.
  • Erősíti a tüdőt
    Az Anuloma viloma hatására a tüdő állóképessége is gyorsan javul, és kezeli az olyan légzőszervi problémákat, mint az asztma és más allergiák. Küzd a fertőzések ellen, amelyek egyébként olyan problémákat okozhatnak, mint a hörghurut vagy a mellkasi fertőzés. Az általános légzési minta javulásával az ember a pozitív energia belégzésére és a negatív energia felszabadítására összpontosíthat.
    Nincsenek mellékhatásai, és minden korosztály számára végezhető. Minden sejtünket és szövetünket pozitív energiával töltjük fel, és mivel szerveink kapcsolatban állnak egymással, a javulás belsőleg és külsőleg is terjed a szervezetben.
    Nem csak jógaóra keretében, hanem „csak úgy” a mindennapokban is érdemes az helyes légzésre orron át figyelni, és egészen mélyre a hasba levinni a levegőt.
    Ez mind „csak” a bilógiai pozitív hatások felsorolása volt. Ezen kívül az energetikai rendszerünk feltölténsének a legeffektívebb eszköze. De erről majd egy másik posztban írok.

A gyakorlat kivitelezése:
Jobb orrlyukat befogva a bal orrlyukon mély belégzés, majd levisszük a levegőt a hasba, onnan hosszan, elnyújtottan végezzük a kilégzést. A kilégzés legyen dupla olyan hosszú, mint a belégzés. Eleinte kilégzés alatt számoljunk el 3-ig, majd ezt fokozatosan felfejleszthetjük 5-ig vagy 7-ig is.
Majd váltsunk kéztartást, a bal oldalt befogva a jobbon lélegezzünk. Így váltogassuk az oldalakat minimum 3x. Légzőgyakorlatot mindig az orr bal oldalán kezdünk.