Oldal kiválasztása

Kalandozás a fizikai gyakorlatokról a jóga más vizeire.

Minden ami körülöttünk és bennünk történik emeli vagy rombolja az energiaszintünket.
A körülöttünk lévő események, a kommunikáció másokkal, amit mások mondanak, gondolnak rólunk, amit mi gondolunk, sőt amit olvasunk vagy nézünk a tévében, ez mind hatással van az energiaszintünkre.

Sajnos egy átlag nap folyamán az ember többet találkozik olyan dolgokkal amelyek ezt a szintet rombolják.
Ezért van szükség a tudatosságra, a helyes légzésre, a gondolatok tisztántartására, az elme kontrolljára, a fizikai test edzésére, a hálára, az imára és a „most” szépségének megtalálására. Ezek azok az eszközök, amelyek az energiaszintet pozitív irányba mozdítják.

Ebben mind segít a jóga. Megtanulod vele a orron át történő mély hasi légzést, az elme kitisztul, ezzel együtt fogékonyabb is leszel arra, hogy meg tudd érezni mi viszi felfelé és lefelé az energiaszintedet.

Ekkor kezdődik el sok jógás társam által is megtapasztalt változási folyamat. Amely önkéntelenül érkezik meg az életedbe. Egyszer csak észre fogod venni, hogy az egészségesebb dolgok iránt vonzódsz, mind a táplálkozásban, mind a kapcsolataidban, figyelsz arra mivel és kivel veszed körül magad, mit hagysz magadra hatni és mit nem.
Ez egy csodálatos folyamat, amely mindenki számára elérhető, az eszköz hozzá a jóga.

De hogyan tudunk másoknak segíteni, hogy emeljük az energiaszintjét? Hiszen erre is szükség van sokszor.
A legtöbb spontán érzés és kommunikáció – tapasztalatom szerint – amit akkor érzünk és mondunk ha valaki egy nehéz helyzetben van, inkább ront a másik helyzetén és nem javít. Persze ezt nem tudatosan tesszük, de egy kis odafigyeléssel ezt akár meg is lehetne fordítani pozitív irányba.
1-2 példa, hogy értsétek:

A SAJNÁLAT:
„Jaj, de sajnálom, hogy ez történt veled” – szoktuk mondani.
A sajnálat egy pozitív érzés? Gondolj csak bele….ugye nem az.
Lehet sajnálni ha Nagymama kedvenc vázáját eltörtük, akkor mondhatjuk, hogy „sajnálom, hogy eltörtem”- majd bocsánatot kérünk. De egy másik személyt miért sajnáljunk ha neki amúgy is rossz????

Az AGGODALOM:
“Úgy aggódtam érted”….válasz: „Köszönöm, hogy aggódtatok értem”
Hát már bocs, de ez is mekkora baromság. Nézzük meg közelebbről. Az aggodalom egy pozítív érzés?
Nem, az aggodalom az félelem. Tehát megköszönjük, hogy valaki saját magát rettegésben tartja miattunk, amikor nekünk is már épp elég rossz érzést okoz a helyzetünk? Elég vicces. Szerintem ez mindkét felet csak lehúzza.
Mindkét példának felhozott érzés eléggé önző, inkább szól arról aki érzi, mint arról aki rossz helyzetbe került. Igazából nem tudunk mit kezdeni a helyzettel, ezért mondjuk ezeket a “körmondatokat”.
Jógikusan nézve ezt a két érzést szépen töröljük ki magunkból abban a formájában, hogy a másik vagy magunk felé irányítjuk.

Ehhez kell a tudatosság, hogy mielőtt gondolunk, érzünk és mondunk valamit azt úgy tegyük, hogy jó legyen mindenkinek.

A megfejtés – hogyan emeljük a másik energiaszintjét?
Gondolatban: Olyan gondolatokat sugározzunk felé, amelyek számára pozitív élményt jelentenek. Pl. képzeljük el őt a kedvenc tevékenysége közben, vagy a szerettei között. Egy szituációban amiben tudjuk, hogy ő boldog lenne. És ezt sugározzuk felé.
Szóban: Kívánjuk jó egészséget, sikert, kitartást, boldogságot…minden jót amire abban a helyzetben szüksége van.
Mindezek mellett van még egy varázserő, amely gondolatban, szóban, fizikailag egyaránt hatásos, ez a SZERETET!